Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Естетичний тезаурус українського бароко (на матеріалах духовної спадщини «Чернігівських Афін»)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Загорулько, М.А.
dc.date.accessioned 2016-01-21T10:15:26Z
dc.date.available 2016-01-21T10:15:26Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Естетичний тезаурус українського бароко (на матеріалах духовної спадщини «Чернігівських Афін») / М.А. Загорулько // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 265. — С. 187-192. — Бібліогр.: 24 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92628
dc.description.abstract У статті обґрунтовується поняття «естетичний тезаурус», котре стає інтегральним в аналізі протоестетики українського Бароко. Він реконструюється й конституюється на основі ідей та образів культури українського Бароко, зокрема, духовної спадщини «Чернігівських Афін» як її типового репрезентанта. Виокремлюються основоположні принципи систематизації понять барокової протоестетики: принцип мімезису, принцип софійності, принцип синтетизму. В контексті цих принципів розглядаються феномени «гносису ісихії», «синергії серця», «радості серця» та «раціональної чуттєвості», що дає змогу зрозуміти духовно-чуттєву природу естетичного тезаурусу українського Бароко. uk_UA
dc.description.abstract В статье теоретически обосновывается понятие «эстетический тезаурус», которое становится интегральным в анализе протоэстетики украинского Барокко. Он реконструируется и конституируется на основе идей и образов культуры украинского Барокко, на примере духовного наследия «Черниговских Афин» как типичного ее представителя. Выделяются следующие основополагающие принципы систематизации понятий барочной протоэстетики: принцип мимезиса, принцип софийности, принцип синтетизма. В контексте этих принципов рассматриваются феномены «гносиса исихии», «синергии сердца», «веселия сердца» и «рациональной чувственности», что дает возможность понять духовно-чувственную природу эстетического тезауруса украинского Барокко. uk_UA
dc.description.abstract The paper gives a theoretical ground of the term ‘aesthetic thesaurus’ that happens to be an integral one in analysis of the Ukrainian Baroque protoaesthetics. The aesthetic thesaurus of the Ukrainian Baroque is reconstructed and constituted on the basis of ideas and images of the Ukrainian Baroque culture, namely, on the example of ‘The Chernihiv Athens’ spiritual heritage as its typical representative. The following fundamental principles of systematization of concepts (notions) of the Ukrainian Baroque protoaesthetics are singled out: principle of mimesis, principle of sophinity, principle of synthetism. In the context of the principles mentioned above one can examine phenomena of ‘gnosis of isichia’, ‘synergy (synergeia) of the heart’, ‘merriment of the heart’, ‘rational sensuality’. All these give possibility to understand and realize a spiritual and sensual nature of the Ukrainian Baroque aesthetic thesaurus. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Естетичний тезаурус українського бароко (на матеріалах духовної спадщини «Чернігівських Афін») uk_UA
dc.title.alternative Эстетический тезаурус украинского барокко (на материалах духовного наследия «Черниговских Афин») uk_UA
dc.title.alternative Aesthetic thesaurus of the Ukrainian Baroque (on materials of “The Chernihiv Athens” spiritual heritage) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 111.852


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис