Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Художня інтерпретація феномену характерництва в українському мистецтві XIX – початку XXI століть

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Колесник, О.С.
dc.date.accessioned 2016-01-21T09:37:46Z
dc.date.available 2016-01-21T09:37:46Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Художня інтерпретація феномену характерництва в українському мистецтві XIX – початку XXI століть / О.С. Колесник // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 127-130. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92618
dc.description.abstract Стаття присвячена компаративному аналізу творів, в яких зображується козацьке характерництво (від «Чорної ради» до «Даогопака»), на основі чого визначаються тенденції художньої інтерпретації цього феномену. Причини активного звернення українських авторів до цієї теми пояснюються за допомогою залучення світового контексту, зокрема, «пошуків коренів», характерних для народів, які стверджують свою ідентичність. uk_UA
dc.description.abstract Статья посвящена компаративному анализу произведений, в которых изображается казачье характерничество (от «Черной рады» до «Даогопака»). Причины активного обращения украинских авторов к этой теме поясняется с привлечением мирового контекста, в частности, «поисков корней», характерных для народов, утверждающих свою идентичность. uk_UA
dc.description.abstract In the history of Ukrainian Cossaks there is a well–known but still inadequately explained phenomenon of “kharakternitstvo”, a kind of battle skill or even battle magic. It has attracted the attention of the authors of the historical novels, as well as artists, sculptors and film directors since the emergence of Ukrainian historical genre in mid ХІХ ct. The new interest in the topic, seen in contemporary Ukrainian culture can be explained as one of the manifestation of the global tendency of “searching for roots”, especially typical for nations that had the colonial experience. The first writer to tackle the theme was P. Kulish, who presented “kharakternitstvo” as a popular belief with no exact foundation in reality. In the art of XX and early XXI ct. it is more often depicted in the way of “magical realism” or historical fantasy. One more tendency is shifting the focus from Ukrainian–Russian and Ukrainian–Polish relations to the contacts of Ukrainians with the Islamic nations of the Black Sea region. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ uk_UA
dc.title Художня інтерпретація феномену характерництва в українському мистецтві XIX – початку XXI століть uk_UA
dc.title.alternative Художественая интерпретация феномена характерничества в украинском искусстве XIX – начала XXI веков uk_UA
dc.title.alternative The artistic interpretation of the phenomenon of “kharakternitstvo” in Ukrainian art of XIX – early XXI ct uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 130.2


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис