Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Процедура обчислення внутрішньої валюти в рефлексивних іграх

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Смирнов, С.А.
dc.contributor.author Терещенко, І.М.
dc.date.accessioned 2015-09-08T11:00:29Z
dc.date.available 2015-09-08T11:00:29Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Процедура обчислення внутрішньої валюти в рефлексивних іграх / С.А. Смирнов, І.М. Терещенко // Системні дослідження та інформаційні технології. — 2015. — № 1. — С. 39-44. — Бібліогр.: 5 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1681–6048
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/86129
dc.description.abstract Розглянуто задачу прийняття рішень в умовах конфлікту та багатокритеріальної невизначеності. Звичайне використання в такому разі пошуку рішення в складній системі за допомогою теорії корисності запропоновано скомбінувати з ігровим підходом в умовах рефлексивної взаємодії. Моделювання рефлексивної поведінки дає можливість аналізувати ситуації, коли прийняті рішення відрізняються від нерефлексивної раціональної поведінки та дослідити і виявити внутрішні причини такої поведінки. Розв’язання вказаної проблеми базується на використанні поняття внутрішньої валюти, запропонованої В.О. Лефевром. Заропоновану ним постановку задачі було переосмислено, що враховує багатозначність інтересів сторін. На основі такого розширення поняття створено процедуру визначення внутрішньої валюти для розв’язування конфліктної ситуації в умовах багатокритеріального вибору. Для обчислення точної оцінки внутрішньої валюти суперника на основі номінально відомих критеріїв використано інтерактивний метод Джоффріона–Дійєра–Файнберга. Його застосування дало можливість відновити вектор градієнту внутрішньої валюти за допомогою локальних коефіцієнтів заміщення, які визначаються експертною процедурою, и як наслідок, отримати ефективну рефлексивну стратегію гравця. uk_UA
dc.description.abstract Рассмотрена задача принятия решений в условиях конфликта и многокритериальной неопределенности. Обычное использование в таком случае поиска решения в сложной системе с помощью теории полезности предложено скомбинировать с игровым подходом в условиях рефлексивного взаимодействия. Моделирование рефлексивного поведения дает возможность анализировать ситуации, когда принятые решения отличаются от нерефлексивного рационального поведения, исследовать и выявить внутренние причины такого поведения. Решение указанной проблемы базируется на использовании понятия внутренней валюты, предложенного В.А. Лефевром. Предлагаемую им постановку задачи было переосмыслено с целью учета многозначности интересов сторон. На основе такого расширения понятия создано процедуру определения внутренней валюты для разрешения конфликтной ситуации в условиях многокритериального выбора. Для вычисления точной оценки внутренней валюты соперника на основе номинально известных критериев использован интерактивный метод Джоффриона-Дийера-Файнберга. Его применение позволило восстановить вектор градиента внутренней валюты с помощью локальных коэффициентов замещения, которые определяются экспертной процедурой, и как следствие, определить эффективную рефлексивную стратегию игрока. uk_UA
dc.description.abstract The problem of decision making under conflict situation with multi-criteria uncertainty was considered. We proposed combining the usual way of finding a solution for a complex system that used the utility theory with the game approach under conditions of a reflexive interaction. Reflexive behavior modeling provides the ability to analyze a situation where decisions are different from ones for non-reflexive rational behavior, explore and reveal the internal reasons for this behavior. This problem solution is based on the use of the concept of local currency, proposed by V.A. Lefebvre. His original formulation of the problem has been rethought with the aim to take into account an ambiguity of interests of players. On the basis of this concept extension, a procedure was created to determine the local currency for resolving the conflict in terms of the multi-criteria choice. To calculate an accurate assessment of the opponent's local currency based on nominally known criteria, the interactive method of Geoffrion-Dyer-Feinberg was used. Its usage allowed to find the gradient vector of the local currency with local substitution rates, which were determined by the expert procedure, and determine the efficient reflexive strategy for a player. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Навчально-науковий комплекс "Інститут прикладного системного аналізу" НТУУ "КПІ" МОН та НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Системні дослідження та інформаційні технології
dc.subject Проблеми прийняття рішень і управління в економічних, технічних, екологічних і соціальних системах uk_UA
dc.title Процедура обчислення внутрішньої валюти в рефлексивних іграх uk_UA
dc.title.alternative Процедура вычисления внутренней валюты в рефлексивных играх uk_UA
dc.title.alternative The procedure for computing the local currency in reflexive games uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 519.83


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис