Показати простий запис статті

dc.contributor.author Dąbrowski, D.
dc.date.accessioned 2021-03-26T15:54:16Z
dc.date.available 2021-03-26T15:54:16Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Religijność króla Daniela Romanowicza / D. Dąbrowski // Княжа доба: історія і культура. — 2015. — Вип. 9. — С. 79-90. — Бібліогр.: 63 назв. — пол. uk_UA
dc.identifier.issn 2221-6294
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/178980
dc.description.abstract Здивування викликає той факт, що, попри існування досить обширної літератури, присвяченої різним аспектам діяльності Данила Романовича, дослідники не звернули уваги на проблему релігійності цього визначного володаря. Очевидно, насамперед стан збереження джерел не дає змоги висловлюватися про віру князя і короля Русі. Можна, однак, віднайти досить немало інформації про його релігійність у широкому культурному і суспільному контексті, а насамперед того, кого з небожителів виділяв особливим шануванням і в який спосіб це висловлював. Аналіз джерельних переказів, насамперед Галицько-Волинського літопису, вказує, що Данило, коли йдеться про форми шанування, не виділявся серед інших сучасних Рюриковичів, причому привертає увагу імпонуюча фундаторська діяльність, пов’язана насамперед з розбудовою нової резиденції/столиці. З іншого боку, його відзначав якнайвиразніше прагматичний стосунок до релігії, на що могло мати вплив виховання як у традиції Східної, так і Західної Церкви. Данило міг, зокрема, в спосіб іноді навіть просто брутальний домагатися прерогативи влади щодо духовенства. Дивує також факт, що в його некролозі немає рис, пов’язаних з наголошенням релігійності, що, навпаки, досить активно наголошено в некролозі Василька Романовича та апології Володимира Васильковича. На нашу думку, це досить вимовне і вказує, що в очах оточення Данило не належав до володарів особливо релігійних. uk_UA
dc.description.abstract Despite the existence of the vast literature devoted to this outstanding Rus ruler, the question of his religion was never raised as a separate issue. The writings dealing with the elder Romanovich approach to religious matters focused on such issues as relations with the papacy, and therefore automatically – the case of “union” and coronation of the king, the organization of the Orthodox Halych-Volyn Rus or the ruler relationships with the Patriarch Kirill. These are probably the main topics of interest to researchers, but of course we can also find some other. Our study showed that Daniel was characterized by certain openness and flexibility in relation to religious institutions and their people. He did not have any missionary zeal in relations with the heathens. However, the elder Romanovich in a blunt manner enforced the prerogatives of the princely rule in relation to the clergy. His piety was very practical. For Daniel and his close ones God and the saints performed the roles of carers and helpers. Apart for the realm of rituals the Rus prince and king’s approach to the duties of a Christian was characterized by foundational activities, which – as we know – were very impressive. Yet, quite clearly, Daniel, despite the fact that he was held in great esteem by his contemporaries, could not be regarded as a religious man, which was eloquently expressed in the form of the posthumous apology. uk_UA
dc.description.sponsorship Tekst zrealizowany w ramach grantu NCN “Edycja krytyczna “Kroniki halickowołyńskiej” z komentarzami oraz tłumaczeniem”. uk_UA
dc.language.iso pl uk_UA
dc.publisher Інститут українознавства ім. І. Крип’якевича НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Княжа доба: історія і культура
dc.title Religijność króla Daniela Romanowicza uk_UA
dc.title.alternative Релігійність короля Данила uk_UA
dc.title.alternative The king Daniel’s Religiosity uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc [2:929ДАНИЛО](477.82/.86)“12”


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис