Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Єфремов, В.
dc.date.accessioned 2020-02-23T12:21:36Z
dc.date.available 2020-02-23T12:21:36Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича / В. Єфремов // Слово і Час. — 2018. — № 8. — С. 19-25. — Бібліогр.: 5 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/166481
dc.description.abstract У статті досліджено функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” О. Ольжича. Аналіз наукової літератури засвідчив, що дослідження поезії автора в руслі топіки є перспективним для системного вивчення закономірностей функціонування образу- топосу каменя як домінанти у творчості О. Ольжича. Топос каменя розглядається як система, спрямована на здійснення поетичного освоєння автором світу та історії. uk_UA
dc.description.abstract The paper traces the topos of stone in the artistic space of the first poetic collection by O. Olzhych “Rin” (“River Bank”). This collection confirms the great infl uence of the profession of archaeologist on the author's artistic thinking. The main purpose of the analysis is determining the functions of the topos and revealing the symbolic meaning of the stone for the poet. The previous researches showed that the study of topoi in O. Olzhych’s poetry may be an effective way of interpreting the image of stone as a dominant in the author's works. The topos of stone is considered as a system, essential for the author’s perception of the world and history. It is found that Olzhych created his own ontological interpretation of the topos, showing the stone as an ‘organism’ of culture, a ‘living witness’ of history. The image of a stone is the key to forming an integral model of the universe in the author's worldview. Within the artistic space of the collection “Rin” the topos of stone has its special semantic content, which in its turn is a part of the general content of this topos in his poetic heritage. In the poetry of Olzhych, the stone, without losing its functional role, may appear in different forms: being crushed to sand or being a component of mountains. It helps Oleh Olzhych in building his aesthetic concept of past, present and future as indivisible chain. uk_UA
dc.description.abstract В статье исследовано функционирование образа-топоса к амня в художественном пространстве поэтического сборника “Ринь” О. Ольжича. Анализ научной литературы показал, что исследования поэзии автора в свете топики является перспективным для системного изучения закономерностей функционирования образа- топоса камня как доминанты в творчестве О. Ольжича. Топос камня рассматривается как система, направленная на осуществление поэтического освоения автором мира и истории. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Функціонування образу-топосу каменя в художньому просторі поетичної збірки “Рінь” Олега Ольжича uk_UA
dc.title.alternative Topos of Stone in Poetic Space of Book “Rin” (1935) by Oleh Olzhych uk_UA
dc.title.alternative Функционирования образа-топоса камня в художественном пространстве поэтического сборника “Ринь” Олега Ольжича uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.161.2


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис