Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Нарис Г.Успенського "Випрямила" і новела В.Винниченка "Ланцюг": рецепція теми та її індивідуальні стильові модифікації в контексті доби

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Брайко, О.
dc.date.accessioned 2019-09-01T15:34:22Z
dc.date.available 2019-09-01T15:34:22Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Нарис Г.Успенського "Випрямила" і новела В.Винниченка "Ланцюг": рецепція теми та її індивідуальні стильові модифікації в контексті доби / О. Брайко // Слово і час. — 2016. — № 10. — С. 16-30. — Бібліогр.: 31 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158450
dc.description.abstract У статті обґрунтовано доцільність компаративного розгляду творів українського і російського авторів, належних до різних, хоча й суміжних літературних епох. З'ясовано й інтерпретовано структурні сходження і стильові відмінності творів, які демонструють відповідні “горизонти очікування” свого часу – детермінанти естетичного дискурсу. Модерністське художнє мислення, на відміну від реалістичного психологізму й соціально-культурного аналітизму, прикметне яскравою, гротескною й символічною метафорикою викладу із гностичним підтекстом, суголосним новітньому міфотворенню й актуальній літературній практиці, пов’язаній із сецесійними тенденціями. uk_UA
dc.description.abstract The paper substantiates expedience of comparing the works by Ukrainian and Russian authors, who belonged to the different, though contiguous, literary epochs. The structural ascents and style differences of the works demonstrating proper “horizons of expectation” of the time as determinants of aesthetical discourse have been found out and interpreted. Modernistic artistic thought, unlike realistic psychologism and social and cultural analysis, is characterized by graphic, grotesque and symbolic metaphors of narration with implication of Gnosticism, consonant to the newest mythmaking and contemporary literary practice related to secession tendencies. uk_UA
dc.description.abstract Обосновывается целесообразность компаративного анализа произведений украинского и русского авторов, принадлежащих к разным, хотя и смежным литературным эпохам. Раскрыты и проинтерпретированы структурные схождения и стилевые отличия произведений, демонстрирующих соответствующие “горизонты ожидания” своего времени – детерминанты эстетического дискурса. Модернистское художественное мышление, в отличие от реалистического психологизма и социально- культурного аналитизма, примечательно яркой, гротескной и символической метафорикой изложения с гностическим подтекстом, созвучным новейшему мифотворчеству и актуальной литературной практике, связанной с тенденциями сецессии. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Порівняльне літературознавство uk_UA
dc.title Нарис Г.Успенського "Випрямила" і новела В.Винниченка "Ланцюг": рецепція теми та її індивідуальні стильові модифікації в контексті доби uk_UA
dc.title.alternative Essay by G. Uspenskiy “Vypryamila” and Short Story by V. Vynnychenko “Chain”: Reception of the Theme and its Style Modifications in the Context of Epoch uk_UA
dc.title.alternative Очерк Г. Успенского “Выпрямила” и новелла В.Винниченко “Цепь”: рецепция темы и ее индивидуальные стилевые модификации в контексте эпохи uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.161.1 Усп “188” + 821.161.2Вин “190”


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис