Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

"Камо грядеши?": декілька слів про українську експериментальну поезію

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Починок, Ю.
dc.date.accessioned 2019-05-12T09:02:43Z
dc.date.available 2019-05-12T09:02:43Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation "Камо грядеши?": декілька слів про українську експериментальну поезію / Ю. Починок // Слово і час. — 2015. — № 5. — С. 28-35. — Бібліогр.: 10 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/151317
dc.description.abstract Виходячи поза поширену стильову рамку постмодернізму, крізь призму якого зазвичай розглядають сучасний літературний процес, здійснюємо пошук нових критеріїв, які дадуть змогу виокремити в масиві літератури ХХ – початку ХХІ ст. особливий напрямок, поєднаний певними формотворчими принципами, – “експериментальну поезію”. Наші зацікавлення розширилися від уваги до творчості окремих авторів до заглиблення в найновіші перформативні й інтерактивні практики на межі літератури й “нового мистецтва”, якому ще належить знайти відповідні окреслення. Найзагальніше його можна означити як “експериментальна поезія” – з огляду на на очуднення мови, вихід за межі власне словесного творення у сферу звуку, форми й руху, “вилущування” самої суті поетичної дії. uk_UA
dc.description.abstract Surmounting the prevalent stylistic framework of postmodernism which is being commonly used to describe contemporary literary developments, the paper searches for new criteria allowing to comprehend the so called “experimental poetry”, that is, a peculiar, formally integer literary phenomenon of the turn of the 21st century. From the analysis of the works of individual authors, we proceed to the exploration of the latest performative and interactive practices on the verge between literature and “new art” which have yet to find a stable form. Concerning the estrangement of language, the privileging of sound, form and movement at an expense of verbal experiments, and the absolutization of poetic gestures, they can be, most commonly, specified as “experimental poetry”. uk_UA
dc.description.abstract В данной статье, выходя за распространенную общую стилевую рамку постмодернизма, сквозь призму которой обычно рассматривают современный литературный процесс, ищем новые критерии, которые позволят выделить в массиве литературы ХХ – начала XXI века особое направление, объединённое определенными формообразующими принципами – “экспериментальную поэзию”. Наши интересы расширились от внимания к творчеству отдельных авторов, к углублению в новейшие перформативные и интерактивные практики на грани литературы и нового искусства, которому еще предстоит найти соответствующие определения. В общем, его можно обозначить как “экспериментальная поэзия” – с установкой на очуднение языка, выход за пределы собственно словесного творчества в сферу звука, формы и движения, “выщелкивание” самой сути поэтического действия. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject Час теперішній uk_UA
dc.title "Камо грядеши?": декілька слів про українську експериментальну поезію uk_UA
dc.title.alternative “Quo vadis?”: a few words on Ukrainian experimental poetry uk_UA
dc.title.alternative “Камо грядеши”: несколько слов об украинской экспериментальной поэзии uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.161.2-1.09”19/20”:808.55


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис