Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Між селепком і експедитором: два типи крутія в українській еміграційній літературі

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Вешелені, О.
dc.date.accessioned 2019-03-15T13:25:54Z
dc.date.available 2019-03-15T13:25:54Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Між селепком і експедитором: два типи крутія в українській еміграційній літературі / О. Вешелені // Слово і час. — 2014. — № 7. — С. 35-41. — Бібліогр.: 18 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/149911
dc.description.abstract У статті досліджується функціонування образу крутія в українській еміграційній літературі. За основу аналізу взято повість “Щоденник національного героя Селепка Лавочки” Ю. Тиса- Крохмалюка та цикл сатиричних повістей про Гната Кіндратовича З. Дончука. Простежено жанрові особливості пікарескної прози, а також детально розкрито риси “крутійства” в аналізованих творах. Автор робить висновок про те, що повісті з двома типами крутіїв репрезентують широку гаму соціальних змін, крізь які пройшли українці в середині ХХ ст. Простак Селепко Лавочка відзначається готовністю боротися не тільки за індивідуальну, а й національну свободу, тоді як авантюрист Гнат Кіндратович виявляє риси нігіліста, котрий постійно змінює маски заради корисливої мети. uk_UA
dc.description.abstract The article explores the figure of picaro in Ukrainian émigré literature. The research is based on the novel “The Diary of the National Hero Selepko Lavochka” by Yu. Tys-Krokhmaliuk and Z. Donchuk’s cycle of satirical stories about Hnat Kindratovych. The author traces various genre characteristics of picaresque prose and its evolution in the 20th century, and analyses the typical features of picaro in the texts under scrutiny. Both texts depict two types of picaro and thus represent a wide range of social changes experienced by Ukrainians in the middle of the 20th century. The simpleton Selepko Lavochka fights both for his personal and for national freedom, while the adventurer Hnat Kindratovych shows himself as a nihilist who frequently changes his masques for selfish purposes. uk_UA
dc.description.abstract В статье исследуется функционирование образа плута в украинской эмиграционной литературе послевоенного периода. За основу анализа взята повесть “Дневник национального героя Селепк а Лавочки” Ю. Тыса- Крохмалюка и цикл сатирических повестей о Гнате Киндратовиче З. Дончука. Рассматриваются главные жанровые особенности пикарескной прозы, эволюция образа плута в литературе ХХ века, а также детально раскрываются черты “плутовства” в анализируемых произведениях. Автор делает вывод о том, что повести с двумя типами плутовского образа представляют широкую гамму социальных изменений, через которые прошли украинцы в середине ХХ века. Простак Селепко Лавочка отличается готовностью бороться не только за индивидуальную, но и национальную свободу, авантюрист Гнат Киндратович же проявляет качества нигилиста, который постоянно меняет маски ради корыстных целей. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Між селепком і експедитором: два типи крутія в українській еміграційній літературі uk_UA
dc.title.alternative Between Selepko and a forwarding agent: two types of picaro in Ukrainian émigré literature uk_UA
dc.title.alternative Между селепком и экспедитором: два типы плута в украинской эмиграционной литературе uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.161.2:82-31


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис