Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Бурлакова, І.
dc.date.accessioned 2018-08-31T10:06:56Z
dc.date.available 2018-08-31T10:06:56Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу / І. Бурлакова // Слово і Час. — 2010. — № 2. — С. 15-24. — Бібліогр.: 13 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/141344
dc.description.abstract Розглядаючи діяльність митців МУРу в аспекті “рецептивної естетики”, авторка наголошує на можливості вивчення творчості мурівців із погляду реалізації в ній “функції послання”, посиленої екзистенційним переживанням межової ситуації, у якій опинилася європейська людина після закінчення Другої світової війни. Звертаючись до ідеї Л.Гумільова про пасеїзм як “продовження лінії предків”, авторка статті апелює до поняття індивідуальної пасіонарності та розглядає митців, що опинилися за межами батьківщини, як носіїв пасіонарності, котрі поклали на себе почасти “нелітературні завдання”. uk_UA
dc.description.abstract Examining the heritage of the artists belonging to “MUR” through the prism of receptive aesthetics, the author proposes to study their works as textual representations of the “message function” intensifi ed by the existential experience of a borderline situation which had been gained by the European people during the World War II. With reference to passeism interpreted by L.Gumilev as “a kind of succession to the ancestors”, the author introduces the notion of individual passionarism and thereby treats the artists in exile as bearers of passionarism who entrusted themselves with non-literary tasks. uk_UA
dc.description.abstract Рассматривая деятельность писателей “МУРа” в аспекте “рецептивной эстетики”, автор акцентирует внимание на возможности изучения творчества “муровцев” с точки зрения реализации в нем “функции послания”, усиленной экзистенциальным переживанием пограничной ситуации, в которой оказался европейский человек по окончании Второй мировой войны. Обращаясь к идее Л.Гумилева о пассеизме как “продолжении линии предков”, автор статьи апеллирует к понятию индивидуальной пассионарности и рассматривает творцов, оказавшихся за пределами отечества, как носителей пассионарности, возложивших на себя отчасти “нелитературные задания”. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Модуси пасіонарності у критично-літературній рефлексії митців МУРу uk_UA
dc.title.alternative The modes of passionarism in the literary criticism of the artists belonging to “MUR” (Ukrainian Artistic Movement) uk_UA
dc.title.alternative Модусы пассионарности в критическо-литературной рефлексии художников МУРа uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис