Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Гендерна утопія й “код самості” в західноукраїнській прозі 30-х рр. ХХ ст.

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Мафтин, Н.
dc.date.accessioned 2018-05-21T15:56:36Z
dc.date.available 2018-05-21T15:56:36Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Гендерна утопія й “код самості” в західноукраїнській прозі 30-х рр. ХХ ст. / Н. Мафтин // Слово і Час. — 2009. — № 6. — С. 76-82. — Бібліогр.: 11 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/133219
dc.description.abstract У статті йдеться про рецепцію “гендерної утопії” О.Кобилянської в літературному процесі 30-х років минулого століття, позначеному пошуками нових ідейно-естетичних горизонтів та опозиційністю щодо народницького ідеалу краси в українській літературі. На матеріалі прози Дарії Віконської та Ірини Вільде авторка статті доходить висновку, що культ “меланхолійної краси”, творений О.Кобилянською, знаходить іще свій відгук у намаганні прдовжити “міт аполонівської жінки”(маємо на увазі творчість Дарії Віконської) чи спробі осмислити підняті письменницею проблеми крізь призму “літературного імперіалізму” (проза Ірини Вільде). Однак обличчя літератури набувало виразно маскулінних рис, позаяк фемінне в дискурсі європейської культури ототожнювалось із колоніально улеглим. Тому в добі міжвоєнного двадцятиліття на зміну пошукам “меланхолійної краси” приходить естетика чину. uk_UA
dc.description.abstract The article deals with reception of Olha Kobylianska’s “gender utopia” in the Ukrainian literary process of the 1930s which was marked by the search for the new ideological and aesthetic horizons as well as by the opposition to the narodniks’ ideal of beauty. Having analysed the prose works by Dariya Vikonska and Iryna Vilde, the author comes to the conclusion that the cult of “melancholic beauty” created by O.Kobylianska echoes in the attempts to carry on the “myth of an Apollo woman” (Dariya Vikonska’s works), or in endeavours aiming at comprehension of the issues raised by the authoress through a prism of “literary imperialism” (Iryna Vilde’s prose). Nevertheless, the literature was gradually taking on masculine features, since within the discourse of the European culture, the feminine traits were steadily identifi ed with the colonial ones. That is why, during the interwar period of twenty years, the search for the “melancholic beauty” was being replaced by the aesthetics of action. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема рецепции “гендерной утопии” О.Кобылянской в творчестве западноукраинских прозаиков 20-30-х годов ХХ в., периода, в котором происходили поиски новых идейно-эстетических горизонтов и оппозиционного по отношению к народническому идеалу красоты. На материале исследования прозы Дарии Виконской и Ирины Вильде автор приходит к выводу, что культ “красоты меланхолической”, созданный О.Кобылянской, ещё находит отклик в стремлении отдельных писательниц продлить “миф аполлоновской женщины” или осмыслить поднятые ею проблемы в реалиях нового времени. Однако литература становилась все более маскулинной, так как феминное в дискурсе европейской культуры начала ХХ века ассоциировалось с колониально зависимым. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Гендерна утопія й “код самості” в західноукраїнській прозі 30-х рр. ХХ ст. uk_UA
dc.title.alternative Gender utopia and the code of loneliness in the West-Ukrainian prose of the 1930s uk_UA
dc.title.alternative Гендерная утопия и “код самости” в западноукраинской прозе 30-х гг. ХХ ст. uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис