Явище жанрової неоднорідності та інтерактивності різних жанрових начал у драматургії І.Карпенка-Карого виявляє складні механізми поступу драматурга до “нової драми” (соціально-психологічної драми,
ліричної драми, драми ідей, драми свідомості, драми вражень). Жанрове начало мелодрами по-різному
виявляє себе у трагедії “Сава Чалий” та драмі “Ґандзя”, синтезуючись із трагедійним пафосом та
комедійними ситуаціями, а також авторською тенденційністю й елементами художньої умовності.
The phenomenon of genre heterogeneity and the interactivity of different genre principles in I.Karpenko-
Kary’s plays mark the utmost complexity of the writer’s transition to the “new drama” (i.e. to the
social-psychological drama, the drama of ideas and the drama of impressions). Thus the genre elements of
melodrama in his tragedy “Sava Chaly” and in his drama “Gandzya” are combined with tragic pathos and
comic situations as well as with the author’s tendentiousness and some stage conventionalities.
Явление жанровой неоднородности, а также интерактивность разных жанровых начал в драматургии
И.Карпенко-Карого обнаруживают сложные механизмы освоения драматургом “новой драмы” (социально-
психологической драмы, лирической драмы, драмы идей, драмы сознания, драмы впечатлений). Жанровое
начало мелодрамы по-разному проявляет себя в трагедии “Савва Чалый” и драме “Гандзя”, синтезируется
с трагедийным пафосом и комедийными ситуациями, а также авторской тенденциозностью и элементами
художественной условности.