Стаття продовжує цикл публікацій автора з питання впливу поезій шістдесятників на
естетичну свідомість особистості. На цьому тлі глибоко аналізується ономастична наповненість
поезій М. Вінграновського, І. Драча, Л. Костенко, Б. Олійника, Д. Павличка та В. Симоненка, які є
яскравими представниками свого покоління. Збагачуючи ідейно-тематичну палітру творів найбільш
відомими онімами, автори не тільки виграють у мистецькому плані, а й естетично наснажують
поетичні рядки. Художня семантика та мовна естетика ономастикону шістдесятників привертають
увагу дослідників завдяки чіткій соціально-історичній проекції. Найпоказовішими в лінгвостилістичному
плані є, звичайно, оніми з українського етнічного обширу та з української духовно-світоглядної сфери.
Але часто трапляються й найменування зі сфери мистецтва, міфології, науки та вірувань інших
культур, що підкреслює багатий світогляд та освіченість поетів.
Статья продолжает цикл публикаций автора по вопросам воздействия поэзий
шестидесятников на эстетическое сознание личности. На этом основании всесторонне анализируется
ономастическая наполненность поэзий Н. Винграновского, И. Драча, Л. Костенко, Б. Олейника,
Д. Павлычка и В. Симоненка, которые являются яркими представителями своего поколения. Обогащая
идейно-тематическую палитру сочинений наиболее известными онимами, авторы не только
выигрывают в художественном плане, а и эстетически насыщают поэтические строки.
Художественная семантика и языковая эстетика ономастики шестидесятников привлекают внимание
исследователей благодаря чёткой социально-исторической проекции. Наиболее показательными в
лингвистическом плане, являются онимы из украинской этнической и духовно-мировоззренческой сфер.
Но существенны и наименования из сферы искусства, мифологии, науки и верований других культур,
что подчёркивает богатое мировоззрение и высокий уровень образования поэтов.
Article continues a cycle of publications of the author concerning influence poetry men of the sixties
on esthetic consciousness of the person. On this basis use of proper names in poetry N. Vingranovskyi, I. Drach,
L. Kostenko, B. Olienik, D. Pavlichko and V. Simonenko, who appear bright representative in their generation.
Enriching an ideological and thematic palette of compositions the most known of proper names, authors not only
win in the art plan, and esthetically sate poetic lines too. Art semantics and language esthetics of proper names
men of the sixties draw attention of researchers thanks to an accurate sociohistorical projection. The most
indicative in the linguistic plan, are of proper names from the Ukrainian ethnic and spiritual and world outlook
spheres. But names from the sphere of art, mythology, science and beliefs of other cultures that emphasizes rich
outlook and a high education level of poets are essential also.