Розглядається питання категорії „точка зору”, її структури в аналізі тексту з погляду феміністичної наратології. Автор проводить огляд праць, де феміністичне прочитання поєднано з наратологічним аналізом у розвитку ґендерно орієнтованої інтерпретації текстів. Феміністська поетика точки зору описує три види взаємно конституючих відношень, що є основою точки зору в дискурсі: статус, контакт і позицію. Виділяються різні наративні способи – авторський, персональний та колективний голос – як відображення особливостей наративних стратегій в умовах культурної ідеології. Одним із особливо цінних внесків поетики в теорію літератури є питання спектра як альтернативи бінарним чи багаторівневим опозиціям. Виявлено, що необхідною передумовою для запровадження дескриптивної поетики точки зору в дію є забезпечення термінології та методологічного механізму значно глибших досліджень дискурсу.
The article deals with the category „point of view” and its structure from feminist narratological perspective. The author reviews works where feminist reading is combined with narratological analysis in developing of gender oriented text interpretation. The feminist „poetics” of point of view delineates three relationships that operate in the structuring of point of view in discourse: status, contact, and stance. In illustrating the intricacies of narrative strategy in cultural ideology that censors female voice, the poetics articulates three narrative modes: authorial, personal, and communal voice. One particularly useful contribution of the poetics to literary theory in general is the notion of spectrum to replace the dualistic or multiple set. The discovered necessary pre-condition for functioning of the poetics is to provide the proper terminological and methodological bases for much deeper discourse study.