У статті проаналізовано автобіографічний роман “Хрещатий Яр” Докії Гуменної з погляду
втілення в ньому травматичного досвіду авторки. Досліджено взаємовідношення між принципами
репрезентації травмованої свідомості та своєрідністю репрезентації міського простору, виявлено
їх внутрішній взаємозв’язок. Встановлено, що роман дає підстави говорити про гендерну
ідентифікацію наративу війни в українській еміграційній прозі, художній вимір тоталітарної
травми з позиції жінки.
The article analyzes the autobiographical novel “Khreshchatyi Yar” by Dokiya Humenna emphasizing
the traumatic experience of the author as it was reflected in the story. The interconnection between
the principles of representing injured consciousness and originality of presenting urban space was
examined and revealed. It is established that the novel gives reasons for speaking about gender identity
of the narrative of war in the Ukrainian emigrant prose and about artistic dimension of totalitarian
trauma from the perspective of women.
В статье проанализировано автобиографический
роман “Крещатый Яр” Докии Гуменной с точки зрения
воплощения в нем травматического опыта писательницы.
Исследовано взаимоотношение между принципами
репрезентации травмированного сознания и своеобразием
репрезентации городского пространства, обнаружено
их внутреннюю взаимосвязь. Установлено, что роман
дает основания говорить о гендерной идентификации
нарратива войны в украинской эмиграционной прозе,
художественном измерении тоталитарной травмы с
позиции женщины.