У статті досліджено художньо-філософські аспекти образу смерті на матеріалі лірики
представника поетичного покоління 80-х років ХХ ст. Т. Федюка. Проведено зіставлення
із суголосними мотивами поезії Б. Бойчука, М. Вінграновського, Б. Рубчака, Р.-М. Рільке.
Проаналізовано художні моделі образів Еросу й Танатосу в поетичних збірках Т. Федюка початку
ХХІ ст. Визначено естетичну своєрідність вираження філософських мотивів, зокрема з'ясовано
роль іронії, парадоксу, афоризмів.
The article deals with artistic and philosophical aspects of death concept in the lyric poetry by Taras
Fediuk, a representative of the 1980s poetic generation. The author draws comparisons with similar
motifs in the texts by B. Boychuk, M. Vinhranovsky, B. Rubchak and R.M. Rilke, and analyzes the
specifi c modifications of Eros and Thanatos in T. Fediuk’s poetic collections of the turn of the 21st
century. The paper also specifies the aesthetic dimension of philosophical motifs, in particular, the
role of irony, paradox and aphorisms.
В статье исследуются художественно-философские
аспекты образа смерти на материале лирики представителя
поэтического поколения 80-х годов ХХ в. Т. Федюка.
Проводится сопоставление со сходными мотивами поэзии
Б. Бойчука, Н. Винграновского, Б. Рубчака, Р.-М. Рильке.
Анализируются художественные модели образа смерти в
поэтических сборниках Т. Федюка начала ХХІ в. Определяется
художественное своеобразие воплощения философских
мотивов, в частности, освещается роль иронии, парадокса,
афоризмов.