У статті запропоновано новий погляд на творчість Ф.Кафки. Гендерний дискурс розглядається як
складник авторської ідентичності у щоденнику. У діаріуші прозаїка досліджується проявлення queer-
суб’єктивності. Доведено, що наявна в митця трансгресія меж статі впливає на його письмо, зараховане
до фемінного типу, зокрема на такі частково автобіографічні романи, як “Процес” і “Замок”. У розробці
проблеми використовуються методи гендерної критики, наратології та психоаналізу.
The paper proposes a new approach to the analysis of F. Kafka’s works. The gender discourse is treated here
as a constituent part of the author’s identity in the diary. The manifestations of queer-subjectivity are studied
on the material of the writer’s diaries. It is argued that Kafka’s transgression of sexual boundaries affects his
writings, especially his partly autobiographical novels “The Trial” and “The Castle”, and imparts some feminine
properties to them. The author uses the elements of gender criticism, narratology and psychoanalysis.
В статье предлагается новый взгляд на творчество
Ф.Кафки. Гендерный дискурс рассматривается как
составная часть авторской идентичности в дневнике
писателя. В диариуше прозаика исследуется queer-
субъективность. Доказано, что свойственная Кафке
трансгрессия границ пола влияет на его письмо,
отнесенное к феминному типу, в том числе на такие
частично автобиографические романы, как “Процесс” и
“Замок”. В разработке проблемы используются методы
гендерной критики, нарратологии и психоанализа.